ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁFSZ) tartalmazza a www.sanglass.hu webáruház, melyet a Sanglass Kabin Kft (továbbiakban Eladó) üzemeltet és a Webáruházban értékesített termékeket igénybe vevő személyek (továbbiakban: Vevő) közötti felhasználási feltételeket. Az ÁSZF-et a Webáruházban megvásárolható árucikkekre (továbbiakban Termék) alkalmazni kell a Webáruházban történő vásárlás esetén. A Vevő adatainak kezeléséről az Adatvédelmi és adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik. A szerződés nyelve a magyar.

 

A megrendelés írásbeli szerződésnek minősül, melyet a Sanglass Kabin Kft minimum a szállítás megtörténtéig, illetve az utánvét összegének a bankszámlára történő megérkezéséig + 14 napig (elállás jogának bejelentési ideje) köteles megőrizni.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vevő magára nézve a Webáruház használatával, és/vagy a regisztrációval és/vagy a megrendelés elküldésével kötelezőnek tekinti és az abban foglaltakat elfogadja és tudomásul veszi.

1, Eladó adatai

Cégnév: Sanglass Kabin Kft.
Székhely és levelezés: 6000 HUNGARY, Kecskemét, Budai hegy 72.

Telephely: 6000 HUNGARY, Kecskemét, Budai hegy 72.
Adószám: 13238690-2-03

Cégjegyzékszám: 13238690-2-03

Bankszámlaszám: 11101105-13238690-01000003

Email cím: info@sanglass.hu

Telefon és fax szám: +36 76 500 360     fax: +36 75 500 361

2, Megrendelés:

A Webáruház tartalma regisztráció nélkül is bárki számára elérhető, de lehetőség van regisztrációra is.

A Vevőnek a sikeres megrendeléshez a következő adatokat kell megadni/ kiválasztani:

– szállítási mód

– fizetési mód

– telefonszám

– szállítási név

– szállítási cím (irányítószám, város, cím, ország)

– számlázási név

– számlázási cím

– e-mail cím

A Vevő elismeri, hogy az általa megadott adatok mindenben megfelelnek a valóságnak. A megrendelés leadásához a terméket a kosárba kell helyezni, amit a termékek mellett elhelyezett „Kosárba” gombbal tehet meg. A kosárba több termék is elhelyezhető, méghozzá oly módon, hogy egy termékkategórián belül kiválasztja a terméket, majd kiválaszt egy újabb termékkategóriát, arra rákattint, ott az újabb terméket kiválasztva, azt szintén a kosárba helyezheti, anélkül, hogy törlődne annak előző tartalma.

A Kosár tartalmát megtekintheti, illetve a rendeléshez ugorhat a Webáruház jobb oldalán elhelyezett „Kosár” feliratra kattintva.

A megrendelés elküldéséhez az Eladó részére a Vevőnek ki kell töltenie a megrendelési adatlapot, amely a „Rendelés” gomb megnyomása után jelenik meg.

A megrendelés kiszállításának költségét a rendszer súly, térfogat, rendelési összegtől függően automatikusan kiszámolja. A Vevő kiválaszthatja, milyen módon szeretne a termékhez jutni.

A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot, amelyet a jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg. A rendszer figyelmezteti a Vevőt, hogy a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége keletkezik. A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva – amennyiben az adatcsomag elküldésre került – a rendszer automatikusan megköszöni a Vevőnek a rendelést, és tájékoztatja, hogy az Eladó e-mailben is elküldi a megrendelésre vonatkozó összes információt a Vevő által megadott e-mail címre.

3, Telefonon történő rendelés

Ha a Vevő nem Webáruházon keresztül szeretne rendelést leadni, lehetőség van telefonon megtenni azt. Az Eladó a telefonos megrendeléseket hétköznap 08:00- 17.00 között valamint szombaton 09:00- 13:00 között fogad a következő telefonszámon: +36 76 500 360 vagy  +36 30 627 63 09

A megrendeléshez a Vevőnek a már fent felsorolt adatain kívül a következőket is meg kell adnia:

– termék megnevezése

– darabszám vagy mennyiség

– és bármilyen információ, amit a megrendelés sikeres teljesítéséhez az Eladónak tudnia kell.

 

A Vevőnek a telefonon leadott megrendelés esetén is el kell ismernie, hogy megismerte jelen dokumentum tartalmát és azt magára nézve kötelezőnek tekinti. Az Eladó telefonos megrendelés esetén is visszaigazoló e-mailt küld a Vevőnek, mely tartalmazza a megrendelés valamennyi Vevő által megadott paraméterét.

Amennyiben a Vevő a visszaigazoló e-mailben hibát észlel, azt köteles 1 napon belül az Eladó tudomására hozni.

 

4, Adatbeviteli hiba javítása

A Vevőnek a megrendelés során az Eladó részére való elküldésig lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. (Például a termék törlése a kosárból a kuka ikonra kattintva, a mennyiség megváltoztatása pedig, a mennyiség pontos begépelésével történhet.)

5, Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Az Eladó köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Ha Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre a 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről, illetve a 2001. évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Amennyiben a terméket nem veszik át az Eladó által meghatározott és a Vevő számára ismertetett határidőn belül, úgy az Eladó fenntartja a jogot a rendelés törlésére.

 

6, Termék ár

A Webáruházban a termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon, magyar forintban (Ft) van feltüntetve, azonban a termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget.

Az egyedi vevői igények kiszolgálására beszerzendő termékek esetén az Eladó előlegként elkérheti az áru bruttó vételárának 30%-át.

A Webáruházban jelentkező esetleges hibákért az Eladó felelősséget nem vállal, az árváltoztatás jogát fenntartja. Ezekért az esetleges hibákért elnézésüket kérjük, megértésüket köszönjük.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weblapon (honlap és Webáruházban) megjelenő anyagokat, termékeket és feltüntetett árakat bármikor módosíthatja előzetes értesítés nélkül. A módosítás előtt eladott rendelések a módosítás előtti feltételekkel és áron kerülnek teljesítésre. Az adott pillanatban készleten nem lévő termékeknél az árak és szállítási idők csak tájékoztató jellegűek, ezek nagymértékben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől.

Az Eladó gondossága ellenére a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától nagy mértékben eltérő, irreális árra (például 1Ft, 0Ft), a rendszer hibájából eredően feltűntetett hibás árra felelősséget nem vállal, így nem köteles azokat hibás áron szolgáltatni. Helytelen ár esetén az Eladó telefonon értesíti a Vevőt, tájékoztatja a helyes árról, így a Vevő eldöntheti, hogy a valós áron is meg kívánja e rendelni a terméket, vagy jogkövetkezmény nélkül visszalép annak megrendelésétől.

 

7, Fizetési módok

A rendszer automatikusan felajánlja a lehetséges / választható fizetési módokat a megrendelés végösszegének függvényében. A rendszer a következő fizetési módokat kezeli: készpénzes, utánvételes, előreutalásos fizetés.

a, Készpénz:

Az áru Eladó üzlethelységében történő átvételekor a Vevő a vételárat készpénzben, magyar forintban fizeti meg az Eladónak. A termék átvételére Vevő csak a fizetést követően jogosult.

 

b, Utánvétes fizetés:

Amennyiben futár közreműködésével kerül sor a Webshopban megrendelt termék kiszállítására, úgy a Vevő a megrendelt áru esetlegesen szállítási költséggel megnövelt visszaigazolt ellenértékét készpénzben a futárnak teljesíti.

c, Bankszámlára előre utalás:

A Vevőnek lehetősége van a kiszállítás vagy személyes átvétel előtt a megrendelt árut előre kifizetni, az Eladó CIB Bank Zrt pénzintézetnél vezetett 11101105-13238690-01000003 számú számlájára történő utalással. A megrendelés során ezt a fizetési módot választó Vevő részére a bankszámlaszámot és minden utaláshoz szükséges információt a visszaigazoló e-mailben az Eladó feltünteti. Az Eladó a rendelésről kiállított átutalásos számla másolatát faxon vagy e-mailben megküldi Vevőnek, aki ezután elindíthatja a banki utalást. Az eredeti számlát Vevő a megrendelt áruval együtt kapja meg. Amennyiben az Eladó számláján a vételár a számlán feltűntetett fizetési határidő lejáratáig(számla elküldésétől számított X nap) nem íródik jóvá, úgy Eladó törli a rendelést és nem köteles azt teljesíteni.

 

8. Szállítási feltételek

a) Szállítási módok

A megrendelt áruk kiszállítását az GLS futárszolgálat végzi, mely előzetes egyeztetés nélkül – hacsak a Vevő ezt külön nem kéri – történik munkanapokon 08:00- 17:00 között.

A Webáruházban megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési határidő 3-14 munkanap.

GLS szállítás díja 2500,-Ft azaz kettőezerötszázforint.

 

Nagyobb méretű termékek esetén a szállítási díj eltérhet. Az adott termék kiválasztásakor tudjuk az árat egyeztetni.

 

A Vevő olyan szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni. Az Eladó a rendelés futárnak történő átadásáról e-mailben értesíti a Vevőt.

Amennyiben a Vevő nem tartózkodik a megjelölt szállítási címen, ezáltal a rendelés átvétele meghiúsul , úgy a futár értesítést hagy, az ezen található telefonszámon a Vevő új szállítási címet vagy időpontot egyeztethet. A futár 1 + 1 újbóli alkalommal kísérli meg a rendelés kiszállítását. Ha az újbóli kísérletnél a megadott szállítási címen a futár senkit nem talál, úgy a rendelést az Eladónak visszaszállítja. AZ Eladó a rendelés újbóli kiszállítása érdekében felveszi a kapcsolatot a Vevővel, de a második kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha a vételárat a Vevő átutalással kifizette és az megjelent Eladó számláján.

Amennyiben a kétszeri szállítási kísérlet a Vevő hibájából nem jár sikerrel, úgy az Eladó törli a megrendelést. Ha a Vevő mégis szeretné a rendelés kiszállítását, úgy azt újból meg kell rendelnie a Webáruházban.

Az egy címről két vagy több alkalommal sikertelenül kiszállításra került és Eladónak visszaszállított rendelés megvalósulása esetén az Eladó fenntartja a jogot, hogy a továbbiakban adott névre és címre ne teljesítsen megrendelést.

Bizonyos rendelések esetén, a termékek jellemzőiből adódóan csak egyedi szállítási mód kerülhet kiválasztásra, ebben az esetben a rendszer nem tud szállítási költséget számolni, és a táblázatban az N/A felirat jelenik meg. Ilyen esetekben az Eladó a megrendelést követően felveszi a Vevővel a kapcsolatot, tájékoztatja a szállítás költségeiről, illetve pontosítja az egyedi szállítási mód miben létét illetően. Ekkor a Vevőnek lehetősége van eldönteni, hogy adott feltételekkel kéri e a rendelés kiszállítását, dönthet úgy, hogy visszalép a rendeléstől, amit káros jogkövetkezmények nélkül megtehet.

Amennyiben adott feltételekkel is kéri a megrendelés kiszállítását, úgy két darab számlát fog kapni. Az egyiken a termékek ára, csomagolásának költségei szerepelnek, míg a másikon az egyeztetett, e-mailben visszaigazolt szállítási költség kerül feltüntetésre.

A termék átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Vevő elismeri, hogy a megrendelt termékek megfelelnek a rendelésben leírtaknak ( nem hiányos, nem sérült), ezért az Eladónak későbbiekben sem mennyiségi, sem minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Ha az átvételkor a Vevő a terméken vagy a csomagoláson sérülést tapasztal és az láthatóan az átvétel előtt keletkezett, úgy a Vevőnek kérnie kell a kiszállítást végző személytől egy jegyzőkönyv felvételét. Ilyen esetben a termékek visszavételét az Eladó díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Eladó felelősséget nem vállal!

b, Szállítási idő

A Webáruházban megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési határidő 3-14 munkanap.

A termékek várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt a visszaigazolás során tájékoztatja. A meghatározott szállítási időn belül a terméket az Eladó a Vevő részére átadja.

c, Szállítási díj

 

GLS szállítás díja 2500,-Ft azaz kettőezerötszázforint.

 

Nagyobb méretű termékek esetén a szállítási díj eltérhet. Az adott termék kiválasztásakor tudjuk az árat egyeztetni.

Amikor a Vevő átvette a megrendelt terméket, akkor a termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat is rászáll.

Az Eladó előzetes hozzájárulásával a Vevő eltérhet a választott fizetési módtól.

Ha a Vevő a kiszállított termék vételárát nem tudja megfizetni, vagy az Eladónak fel nem róható okból az árut nem lehet átadni, úgy a Vevő köteles az áru rendelkezésre állásával és kiszállításával kapcsolatban felmerült költségeket az Eladónak megfizetni.

d, Személyes átvétel

A személyes átvétel az Eladó 1. pontban feltűntetett telephelyén lehetséges a nyitvatartási időn belül. A megrendelés beérkezése után az Eladó által összekészített termékeket egy előre egyeztetett időpontban a Vevő átveheti. Az áru ellenértékének megfizetése, a végösszegtől függően, történhet készpénzben vagy banki utalással, erről a Vevő a rendelés visszaigazolásakor tájékoztatást kap.

Az Eladó jogosult a megrendeléstől egyoldalúan elállni és azt törölni, amennyiben a Vevő a terméket az egyeztetett időpontig vagy rendeléstől számított 5 munkanapon belül nem veszi át.

  

9, Számla

Az Eladó a Vevő részére a megrendelt termék kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén az áru átvételekor a kifizetés igazolására a termékkel együtt a számlát is átadja.

 

10, Elállási jog

Az itt foglaltak kizárólag a fogyasztókra érvényesek- e fogalom meghatározását a Ptk tartalmazza.

A fogyasztó indoklás nélkül gyakorolhatja az elállási vagy felmondási jogát

-a terméknek,

– több termék adásvételekor, ha az  egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az  utoljára szolgáltatott terméknek,

– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

– ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A szerződés megkötésének és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja az elállás jogát a fogyasztó.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kimondottan a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy kimondottan a fogyasztóra szabtak, továbbá bizonyos a 45/2014( II.26) Kormányrendelet által meghatározott termékek esetében a Vevőt nem illeti meg az elállás joga.

a, Az elállási jog gyakorlásának a menete

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállás jogával, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az Eladó részére az ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek valamelyikére. A Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a megjelölt határidő lejárta előtt elküldi Eladó részére az elállási nyilatkozatát. Ennek bizonyítása a Vevő feladata. A határidőre való elküldés a nyilatkozat postára adásának, e-mailben vagy faxon történő elküldésének idejét jelenti, amennyiben ez a 14. naptári napig, vagy azon a napon megtörténik, úgy az elállási nyilatkozatot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni.

Elállás esetén a Vevő köteles a megrendelt terméket az Eladónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy a visszaküldés folyamatát elindítani.

A termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, de ezen felül más költség nem számítható fel a Vevőnek. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Vevő él az elállás jogával, akkor az Eladónak legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül vissza kell téríteni a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, kivéve azon többletköltségeket, amelyek a Vevő által választott szállítási mód és a legolcsóbb szállítási mód között merül fel. Az Eladónak joga van a visszatérítést a termék visszaszolgáltatásáig vagy annak visszaküldését hitelt érdemlő igazolásáig visszatartani.

Az Eladó a visszatérítés során ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint az eredeti ügylet során, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód alkalmazásához hozzá nem járul. A visszatérítésből kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A termékben bekövetkezett értékcsökkenésért a Vevő akkor vonható felelősségre, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

11, Szavatosság és Jótállás

a, Szavatosság

Az Eladó hibás teljesítése esetén a Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési időn belül – fogyasztói szerződés esetén-, illetve 1 éves elévülési időn belül – nem fogyasztóval kötött szerződés esetén-, azokért a termékhibákért, melyek a termék átadásának időpontjában már léteztek, annak letelte utána Vevő kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni.

A Vevő javítást vagy cserét kérhet, kivéve, ha a Vevő által választott lehetőség lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel jár. Amennyiben javításra vagy cserére nincs mód, vagy azt a Vevő nem kérte, ebben az esetben a Vevő igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, kijavíttathatja a hibát mással az Eladó költségére vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak jelentéktelen hiba miatt helye nincs.

A Vevő az Eladóval szemben közvetlenül érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A Vevő köteles az észlelt hibát legkésőbb 2 hónapon belül közölni az Eladóval.

A hiba közlésén túl a Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb feltétele a szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül, ha igazolja (számla, vagy számlamásolat bemutatásával), hogy a terméket az Eladótól vásárolta. Ekkor a szavatosság alól az Eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadás után keletkezett. Ha bizonyítást nyer, hogy a hiba a Vevőnek felróható okból keletkezett, úgy az Eladó nem köteles helyt adnia szavatossági igénynek.

A szerződés teljesítésétől számított 6 hónap letelte után már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Amennyiben a Vevő szavatossági igényét csak a termék egy elkülöníthető részére érvényesíti, úgy a termék többi részére a szavatossági igény nem minősül érvényesítettnek.

A termék hibája esetén a Vevő kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ugyanazon hiba miatt mindkét igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesítheti. Érvényesített termékszavatossági igény esetén azonban a Vevő a kicserélt termékre, vagy a kijavított részre vonatkozóan érvényesíthet kellékszavatossági igényt.

Termékszavatossági igény esetében – melyet a Vevő a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthet, azután a jogosultságát elveszíti – a termék hibáját a Vevőnek kell bizonyítania, és kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A hiba felfedezése után legkésőbb két hónapon belül a Vevő köteles a hibát közölni, az ezt követő késedelmes közlésből eredő kárért a Vevő felelős.

A Vevő a termékszavatossági igényét a gyártóval ( Ptk szerint gyártó a termék előállítója és forgalmazója) vagy az Eladóval szemben érvényesítheti.

A gyártó és az Eladó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja a következők minimum egyikét:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező előírás alkalmazásából ered.

B, Jótállás (garancia)

 

Jótállási időtartama:  az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelettel módosítása szerint a kötelező jótállási idő az alábbi:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: 1év
  2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: 2év
  3. c) 250 000 forint eladási ár felett: 3 év

Figyelem! A 151/2003 (IX.22.) Korm rendelet alapján jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Az eladótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy pontos kitöltését. Egyúttal ellenőrizze, hogy az átvett termék ára és típusa megegyezik-e a jótállási jegyen és a számlán feltüntetett termék típusával és árával. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után. A vásárlást követően gondosan őrizze meg a jótállási jegyet és a vásárlást igazoló számlát vagy blokkot. Felhívjuk figyelmét, hogy elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni.

 

Fogyasztói Tájékoztatás a jótállás szabályairól

A kötelező jótállásról és az azzal érintett termékek köréről a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és ennek módosítása (270/2020. (VI. 12.) tartalmaz előírásokat, arra rendeletként hivatkozunk jelen dokumentumban. Fogyasztónak csakis olyan természetes személy minősül, aki a terméket magáncélra, a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva vásárolja meg és használja.

Ha terméke meghibásodna, kérjük, hogy minőségi panaszával forduljon a Sanglass Kft-hez (adatok: lásd fent), vagy ahhoz az üzlethez ahol a terméket vásárolta.

Kiegészítés a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet:

– Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének

megfizetését igazoló bizonylaton (számlán, nyugtán) – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

– Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással

kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – számlán, nyugtán– feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

– Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – számlán, nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A jótállási időben történő gyári hibából eredő meghibásodások javítása díjmentes. Amennyiben a meghibásodás nem tartozik a jótállás hatálya alá, úgy a kiszállással és javítással összefüggő költségek a vásárlót terhelik. A használati útmutatóban leírtak be nem tartásából közvetlenül vagy közvetve származó meghibásodásokra a jótállás nem vonatkozik.

A jótállás érvénytelen vagy megszűnik:

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például:

– a hiba oka szakszerűtlen beépítés, kezelés, helytelen tárolás, szállítási sérülés, elemi kár vagy baleset,

– a termék rendszeres tisztítását elmulasztották, vagy a tisztítást agresszív hatású tisztító vagy vízkőoldó szerekkel végezték.

– a hiba természetes kopás, vagy elhasználódás következménye,

– a hibát rendeltetéstől eltérő használat, az előírtnál nagyobb terhelés- vagy hő idézte elő,

– a meghibásodott termék tovább használata egyéb meghibásodást okoz,

– a terméket illetéktelenül megbontották, átalakították, javították,

– a terméket kölcsönzési vagy kereskedelmi demonstrációs célokra használták,

– a használati útmutatóban leírtak be nem tartásából közvetlenül vagy közvetve származó meghibásodásokra,

– nincs meg, vagy érvénytelen a jótállási jegy (valótlan, javított, hiányos adatok szerepelnek rajta)

– a jótállási idő letelik.

A PTK 307§-a szerint a vásárló köteles a meghibásodás észlelését követően a haladéktalanul bejelentést tenni.

 

A vállalkozás vagy az értékesítő üzlet a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

Az esetleges viták elkerülése érdekében a meghibásodott terméket a vásárlónak eredeti állapotában kell megőriznie, hogy a hiba okát az ügyintéző szükség esetén ellenőrizhesse. A jótállási javítás során cserélt

 

főbb alkatrészekre a jótállási idő újrakezdődik, illetve meghosszabbodik a hiba közléstől kezdve azzal az idővel, amely alatt a terméket vásárlónk rendeltetésszerűen nem használhatta.

Amennyiben a hiba okának megítélésével kapcsolatosan vita keletkezik, akkor az erre feljogosított minőségvizsgáló szervezet szakvéleményét kérjük. A minőségvizsgálat költségét mindenkor az a fél viseli, akinek véleményét a vizsgálatot végző szerv alaptalannak minősíti. A jótállástól függetlenül a vásárlót a szavatossági jogok is megilletik a Ptk. vonatkozó §-ai alapján. A jótállással kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet és ennek 270/2020. (VI. 12.) módosítása tartalmazza.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatók az alábbi oldalon: www.bekeltetes.hu

 

12, Felelősség

Az Eladó a Vevőnél jelentkező termékhasználatból eredő következménykárokért felelősséget nem vállal.

Az Eladó nem felelős az alábbiakért:

– a Webáruházban megjelenített termék kifogyása. Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.

– bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt, a változás a Webáruházban történő megjelenéstől lép életbe.

A Webáruházat mindenki saját kockázatára használhatja, az Eladó nem felelős a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, illetve a emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túl.

Az Eladó nem felel a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. A Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruházat használata során harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vevő kizárólagosan felelős a saját magatartásáért, a jogsértések felderítése végett az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal.

A Webáruház használata során elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, valamint jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket jogosult, de nem köteles keresni.

A Webáruház és honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) is tartalmaznak, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek, e szolgáltatók tevékenységéért és adatvédelmi gyakorlatáért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vevő elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat figyelembe véve köteles eljárni, amennyiben a Vevő államának joga szerint a Webáruház használatával összefüggő bármilyen tevékenység nem megengedett, a használatért kizárólag a Vevő felelős.

Amennyiben a Webáruház felületén a Vevő kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul az Eladónak jelezni, aki, ha a jelzést megalapozottnak találja, jogosult a kifogásolt tartalom törlésére vagy annak módosítására.

 

13, Szerzői jog

Szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt áll a Webáruház és honlap egésze, annak szövege, grafikus elemei, technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei. A Webáruház felületén vagy a Webáruházon keresztül nyújtott szolgáltatások során megjelenített valamennyi tartalom, bármely szerzői mű, és más szellemi alkotás (többek között valamennyi grafika és egyéb anyag, Webáruház felületének elrendezése, szerkesztése, a használt szoftveres és egyéb megoldások, ötletek, megvalósítások) szerzői jogi jogosultja vagy feljogosított felhasználója az Eladó.

A Webáruház tartalmának, illetve egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy nyomtatása csak magáncélú felhasználás esetén vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélon túli felhasználás (például adatbázisban tárolás, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel stb) kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A Vevő nem jogosult a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen illetve a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók, hasznosíthatók.

A Webáruház és honlap tartamát harmadik személy honlapján vagy bármely más írott vagy szóbeli módon az Eladó engedélye nélkül, bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli, úgy másolt tartalmanként (beleértve a teljes oldal 20%-ánál nagyobb mértékben átvett tartalom) napi 250.000Ft + Áfa összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

www.sanglass.hu domain névre, valamint az ehhez kapcsolódó aldomainekre, a lefoglalt más domainekre, aloldalakra és internetes reklámfelületekre az Eladó minden jogát fenntartja. Az Eladó adatbázisának listázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjának visszafejtésére irányuló minden tevékenység tilos, kivéve, ha ahhoz az Eladó hozzájárult. Tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve a keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy a meglévő adatokat módosítani külön megállapodás vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül.

A Vevő elfogadja, hogy az általa feltöltött adatokat az Eladó a vonatkozó Adatvédelmi Nyilatkozat keretei között bármikor, bárhol, korlátozás és külön díj megfizetése nélkül felhasználhatja.

 

 

 14, Jogérvényesítési lehetőségek

a, Panaszügyintézés

Az Eladó tevékenységével vagy a termékkel kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Vevő az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Cégnév: Sanglass Kabin Kft.
Székhely és levelezés: 6000 HUNGARY, Kecskemét, Budai hegy 72.

Telephely: 6000 HUNGARY, Kecskemét, Budai hegy 72.
Email cím: info@sanglass.hu

Telefon és fax szám: +36 76 500 360     fax: +36 75 500 361

 

 

A Vevő a kifogását a 14.a. pontban feltűntetett elérhetőségeken előterjeszti. Az Eladó a szóbeli panaszt a hatályos jogszabályok értelmében, ha a panasz jellege megengedi, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges vagy a panasz kezelésével a Vevő nem ért egyet, akkor az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melynek másolati példányát átadja a vevőnek a személyen közölt szóbeli panasz esetén, vagy telefonon közölt panasz esetén megküldi a Vevőnek az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal együtt és továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Az Eladó a panasz visszakereshetőségét segítendő a telefonon közölt panaszt egyedi azonosítószámmal látja el, amelyet a Vevővel köteles közölni.

Az írásbeli panasz beérkezését követő 30 napon belül az Eladó köteles a panaszt megvizsgálni és azt érdemben megválaszolni, valamit gondoskodni arról, hogy a válasz eljusson a Vevőhöz. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy köteles érdemi válaszában megindokolni álláspontját.

Az Eladó 5 évig köteles a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát megőrizni.

A Vevő által előterjesztett kifogásokat az Eladó a fent említett elérhetőségeken, hétköznapokon 08:00-17:00 között panasz-ügyintézési időben fogadja.

B, Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

A Vevő bírósági eljárást kezdeményezhet, amennyiben a közte és az Eladó között fennálló jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, illetve a Vevő számára fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím:
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
6001 Kecskemét  Pf.  228.

Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538

Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

honlap: www.bacsbekeltetes.hu

   

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása tekintetében fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza.

A vállalkozásnak a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettsége van.

  

15, EGYÉB RENDELKEZÉSEK

a, Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Az árváltoztatás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja, ezen változások a honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.

Jelen ÁSZF-et a vásárlók Webáruházban felületén történő előzetes tájékoztatása mellett az Eladó egyoldalúan is módosítani jogosult, amely módosítások a Vevővel szemben a Webáruház módosítást követő első használatakor válnak hatályossá, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

b, Tulajdonjog fenntartása

A termék az Eladó tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a Vevő birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy az Eladó irányába a Vevő felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webáruházban előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor, bármilyen változást, javítást hajtson végre és hogy a Webáruház más domainnév alá helyezze át.

 

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2020.01.01